Avokadorøre

Jeg er et frokostmenneske. I ukedagene spiser jeg havregrøt eller kokt egg, men i helgene blir det som regel noe litt mer spenstig. Jeg elsker lange og sene frokoster, med ferskpresset juice og uanstendige mengder kaffe.  Hørte jeg flere si «Ah, helgefrokost, ja takk!»? Denne avokadorøren passer perfekt til helgefrokostbordet, men er så rask å tilberede, at jeg av og til lager den midt i uka når jeg begynner litt senere på skolen. Den er fyldig, men frisk, og passer nydelig sammen med eggerøre, omelett eller speilegg. Du kan også bruke den i stedet for guacamole til tacoen, nachos eller wraps. Eller du kan bare spise den alene, rett fra bollen.

Div sept & okt '12 007Til én person trenger du:

  • 1 perfekt moden avokado
  • 1/4-1/2 rød paprika i små biter
  • saft fra 1/4 sitron
  • 1-2 ss løk, finhakket løk, gul eller rød
  • Salt
  • Pepper

Mos avokadoen med en gaffel. Skvis saften fra en sitron oppi, begynn med en kvart sitron, og smak til med mer helt til slutt om nødvendig. Tilsett paprika og løk. Smak til med salt og pepper, evt litt ekstra sitronsaft. Voila!

Avokadorøre og gojisnacks 006-001

Nydelig sammen med egg i ulike former. ~Keros

2 thoughts on “Avokadorøre

Legg igjen en kommentar

