New in: vintage love

Omtrent én lørdag i måneden, kl 16-22, er det vintagemarked i andre etasje på Internasjonalen, som ligger på Youngstorget i Oslo. Et fantastisk konsept for alle fashionistas og vintageelskere. Her betaler jenter og damer en liten slant for få sitt eget hjørne der de kan selge skattene sine. Hver gang er det nye selgere, og nye selgere betyr nye skatter. Konseptet heter Fashion Archives, kommer visstnok opprinnelige fra Berlin, og har bare vært i noen få måneder, men har blitt en stor suksess allerede.

Div 14.mars '13 011De har selvsagt servering, så en drink i baren hører med på dette loppemarkedet. I tillegg spiller en DJ hele ettermiddagen/ kvelden = god stemning!

På lørdag, under Musikkens Dag, var det også vintagemarked, og jeg fikk med meg et par skatter denne gangen også:

Musikkfest Oslo 064Må sys inn litt, men blir den perfekte kjolen for resten av sommeren. Søt, eller hur?

Musikkfest Oslo 067Dette er kjolen jeg har lett etter LENGE. Og nå har jeg endelig funnet den – lykke! En gul ullkjole i perfekt 60-tallssnitt. Satt som et skudd!

Tidligere i vinter fant jeg også et vintage ullcape, som allerede har rukket å bli en av favorittene mine i klesskapet, den får dere se en annen gang. Anbefaler alle vintage-junkies om å ta turen innom Internasjonalen når dette markedet er. Her finner du skatter som du aldri vil finne på loppemarkeder, og til en myye billigere penge enn overprisede second hand-butikker 😉

~Keros

4 thoughts on “New in: vintage love

  1. Oj!! Kjempefine kjola!! Dem fikse vi vel… 😉
    Forresten, eg minnes en sommer i København, du fant noen skatta da åsså 🙂

  2. Hei ser du lurer på hvor vannglassene på bildet i maias innlegg er fra. ( siden det er fra mitt hjem dette innlegget) de har jeg kjøpt på ikea !
    Så fin blogg du har hvordan kan jeg følge den?

    • Ikea – nei, er det sant? De tror jeg at jeg må gå til anskaffelse av 😉 Tusen takk for hyggelig kommentar, bloggen kan du følge via Bloglovin eller mail (men det tror jeg bare funker hvis du bruker WordPress?) Så bra at du spurte, da får jeg jammen meg finne ut av det! 🙂

      ~Karoline

Legg igjen en kommentar

