D.I.Y Mac-Veske

Jeg har sett flere varianter av D.I.Y-vesker til Ipad på forskjellige kreative blogger, men siden jeg ikke har Ipad ville jeg lage en veske til min kjære MacBook! Jeg har allerede en som beskytter mot støt, men den er litt for stor og får ikke plass i min nye favoritt skulderveske fra P.A.P :P.A.PJeg ville derfor lage en veske som nesten ikke tar noen plass og som beskytter mest mot riper. Siden jeg har forelsket meg helt i designet på denne skinnvesken tok jeg utgangspunkt i konvolutt-utformingen!

Dette trenger du:

dette trenger duStoffsaks, filt (jeg valgte tynn, velg tykk filt om du ønsker en mer støtsikker veske), 2 knapper, strikk, synål, knappenåler og symaskin.

Slik gjør du:

1: Legg macen en «mac-lengde» opp på filten og mål opp riktig bredde, beregn ca 1 cm ekstra på begge sider, overflødig filt klippes bort etter at endene er sydd sammen.

2: Brett filten til toppen av macen så de ligger kant i kant, sett et lite merke.

3: Sett nåler langs kanten på hver side, du kan gjøre dette med macen inni slik at du er sikker på at vesken verken blir for smal eller for bred.

4: Husk at du må ha ca en «mac-lengde» øverst til klaff.

5: Når du har satt nåler langs begge sider, går du til symaskinen og syr dem sammen. Bruk en enkel rett søm.

6: Klipp til klaffen! Jeg valgte jeg å klippe i en spiss slik at vesken ser ut som en konvolutt, men her er det bare å være kreativ!

Ferdig

7: Sy så fast knappene.

8: Til slutt slår du en løkke rundt den øverste knappen og syr deretter begge endene fast i filten under den nederste knappen, slik at skjøten blir gjemt!

knapp

 

Sånn! Da gjennstår det bare for meg å ønske lykke til!

 

 ~Karro

 

 

Legg igjen en kommentar

