DIY Lysfat

God mandag! Siden været i Oslo ikke akkurat inviterer til uteaktiviteter starter jeg uken med en liten DIY oppskrift. Jeg syns dette prosjektet var veldig morsomt å jobbe med, håper du også vil prøve!

Jeg hadde lyst til å lage et enkelt fat hvor det så ut som om kronelysene sto av seg selv! På mange kubbelysestaker trer du lyset ned på en metallspiss,  jeg brukte dette prinsippet som utgangspunkt og videreførte det til kronelys.

Du trenger:

En fin planke, hammer, spiker og fire selvklebende møbelknotter.

Jeg demonterte denne gamle trekassen og brukte den ene langsiden med print som fot.

trekasse

Hvis du bruker tre er det lurt å impregnere det med brannhemmende impregnering, dette kan du blant annet får kjøpt på nett.

Slik gjør du:

1) Velg den siden av planken du vil skal være opp.

2) Snu planken og slå ned lik mengde spiker som du ønsker lys, og i det mønsteret du ønsker lysene skal stå.

Husk at spikerene bør være ca 2 cm i tillegg til plankens tykkelse slik at lysene står stødig!

3) Fest møbelknottene under planken for å unngå riper i underlaget.

Og vips, så har du en annerledes og dekorativ lysestake!

Lys-fat

IMG_3782

8Tenn lysene og enjoy!

Det skal ihvertfall jeg gjøre

~Karro

2 thoughts on “DIY Lysfat

Legg igjen en kommentar

