Sommerboken

Sommerboken 004Sommerboken 006 2013-27-06 16-10-Sommer er lesetid for meg. Som student leser jeg jo fryktelig mye hele tiden, men jeg er dårlig til å ta meg tid til å lese skjønnlitteratur utenom feriene. Da er det ekstra deilig om sommeren, å kunne lese nøyaktig hva jeg vil, og i mitt eget tempo. Dette er min favoritt-sommerbok, og den må jeg lese hver sommer:

Sommerboken 007Tove Janssons «Sommerboken» er en nydelig liten bok om Sophia og hennes far og farmor som tilbringer sommeren på en øy i den finske skjørgården. Den er vakker og vemodig og morsom, som Tove Jansson ofte er. Jeg sparer den alltid helt til slutten av sommeren, det er som regel den siste boken jeg leser i sommerferien.

Ellers er jeg alltid på utkikk etter gode bøker, og tar veldig gjerne i mot boktips. Hva leser du helst om sommeren?

~Keros

Legg igjen en kommentar

